Skip to main content

RefWorks: Word

Kontakt

chat loading...

Vid frågor kontakta: referenshantering@mah.se

Refworks citation manager

RefWorks Citation Manager (RCM) är ett tillägg (Add-in) i Word som du använder för att komma åt, infoga och formattera referenser och referenslistor i ditt Worddokument. För att det ska fungera måste du se till att du kan använda tillägg i Word.

RCM fungerar med Word 2016 och senare versioner. Om du använder Word 2016 på PC är det möjligt att använda både Write-N-Cite 4.3 eller RCM. Om du använder Word 2016 på MacOS (och iOS) måste du använda RCM.

Om du har använt Write-N-Cite i Word för att infoga referenser och skapa referenslistor kan du inte använda RCM i samma dokument, På samma sätt kan du inte använda Write-N-Cite i dokument där du använt RCM. Om du vill börja använda RCM i ett redan påbörjat dokument måste du infoga referenserna på nytt.

 

Lägg till citation manager i word

RefWorks Citation Manager finns tillgänglig i Microsoft Store i Word och kan installeras direkt därifrån.

Läs mer i instruktionen nedan: